Nuttige informatie

Locatie

De start en aankomst is op de Sint-Andriesplaats

Deelnameprijs

Elke deelnemer betaalt €6 bij de voorinschrijving (einddatum 29/5). Inschrijven bij de start is ook mogelijk voor €10 vanaf 11.00u tot een kwartier voor de start. Kinderen betalen 2€ voor de kidsrun bij registratie via de website en 5€ bij registratie op de dag zelf.

Scholen die zich inschrijven met minimum 10 deelnemers betalen slechts €2 per deelnemer

Wedstrijden

Kidsrun (kinderen tot 9 jaar)

Start: 13.00u op Sint-Andriesplaats
Aankomst: Sint-Andriesplaats
Parcours: 650m
Deelname: 2€ VVK, 5€ ADK

Kidsrun (van 10 tot 12 jaar)

Start: 13.30u op Sint-Andriesplaats
Aankomst: Sint-Andriesplaats
Parcours: 1300m
Deelname: 2€ VVK, 5€ ADK

5 km en 10 km (starten samen)

Start: 15.15u in de Lange Vlierstraat ter hoogte van het Neusplein
Aankomst: Sint-Andriesplaats
Parcours: 2 rondes van 2,5 km of 4 van 2,5 km
Deelname: 6€ VVK, 10€ ADK

Fietsers niet toegelaten (zie ook Algemene voorwaarden)
Het is niet toegelaten om als loper begeleid te worden door een fietser. De organisatie zal i.s.m. de Politie hier streng op toezien.
Fietsers worden door het merendeel van de lopers als erg hinderlijk gezien.
Wij rekenen op de fair play van alle deelnemers en vragen met aandrang om deze regel én de andere deelnemers te respecteren.

Tijdslimiet
De tijdslimiet voor de 10 km bedraagt 2 uur.
Op bevel van de politie zullen de wegen terug vrijgemaakt worden op basis van een tempo van 2 uur.

Tijdsmeting

De organisatie voorziet een officiële tijdsmeting. Er is ook een visuele klok aanwezig bij de aankomst waarop de deelnemers ook zelf hun tijd kunnen aflezen. De enige juiste uitslag is de officiële tijdsmeting van de organisatie, hierop worden geen uitzonderingen gemaakt.

Je borstnummer afhalen

Je kan je borstnummer op de dag van de wedstrijd afhalen aan de tent "Voorinschrijvingen" op de Sint-Andriesplaats.

Wie ingeschreven is via een groep (school, bedrijf of vereniging) kan zijn borstnummer niet persoonlijk afhalen, maar moet zich wenden tot de groepsverantwoordelijke. Deze persoon zal instaan voor het afhalen en het verdelen van de borstnummers van de ganse groep.

Een hapje en een drankje

Op de Sint-Andriesplaats zullen allerlei drank & eetstandjes het evenement ondersteunen. Het parcours leidt je ook langs tal van horecagelegenheden die je een brede waaier aan culinaire keuzes aanbieden.

Omkleden

Er is kleedruimte in het Cultureel centrum Sint-Andries (bij de start), Sint-Andriesplaats 24.
Enkel op vertoon van uw borstnummer zal u toegang tot de kleedruimte krijgen.
De kleedkamer voor de mannen is de Grote Zaal in het CoSta, de vrouwen krijgen de Kleine Zaal ter beschikking gesteld.
Er zijn geen douches voorzien aan de kleedruimte.
Een bewaakte vestiaire is voorzien om sportzakken in bewaring te geven gedurende het event.
De organisatie kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor verlies of diefstal van eigendommen van de deelnemers.

Inschrijvingstent

De inschrijvingstent bevindt zich op de Sint-Andriesplaats (ter hoogte van de start)
Deze is open vanaf 11.00u

Toiletten

Op de binnenplaats van het Cultureel centrum Sint-Andries, Sint Andriesplaats 24 ( vlakbij de start ) staan toiletten. Ook binnen in het Cultureel centrum zijn er toiletten.